Startpagina Zoek
Leesboeken Stripalbums Recensies Boeken over de serie Omslagafbeeldingen Geschiedenis
Mailinglist Facebookgroep Bijeenkomsten Sites Nieuwsbrief Encyclopedie Veldonderzoek Monumenten Verzamelen BE-Genootschap

Je bent hier: Bob Evers-boeken: De strijd om het goudschip

De strijd om het goudschip

Deel 3 van de leesboeken; deel 4 van de stripalbums

Jan Prins, Arie Roos en Bob Evers zijn na een schipbreuk op een onbewoond eiland beland. Na daar enige tijd te hebben vertoefd, gaan zij verder op verkenning. Bij een ander eiland zien zij het zeiljacht de 'Willy Waw', terwijl een eindje uit de kust het schip van de muiters, de 'Frisco', voor anker ligt. De eigenaar van de 'Willy Waw' moet allerlei werkjes voor de muiters verrichten. Onze vrienden besluiten te trachten de 'Frisco' en de 'Willy Waw' in handen te krijgen. Want zij vermoeden dat al het door de muiters geroofde goud nog aan boord van de 'Frisco' is Nu ontstaat een felle strijd met de muiters en de jongens, die al eerder hebben getoond hun positieven bij elkaar te hebben.

Na enige spannende dagen met wisselende kansen, slagen zij er uiteindelijk in beide schepen te bemachtigen en na heel veel wederwaardigheden, wordt de terugtocht naar Holland aanvaard.

Tekstboek

Nr: 03.
Uitgeverij: M. Stenvert & Zoon (later De Eekhoorn)
Eerste jaar van uitgifte:
Auteur: Willy van der Heide
Omslag: Mettes, Van Giffen, Voges, Zeijlstra
Pentekeningen: Mettes

In het Afrikaans verschenen onder de titel "Die stryd om die goudskip".

Stripalbum

Nr: 04.
Uitgeverij: Boumaar.
Eerste jaar van uitgifte:
Scenario: Frank Jonker.
Tekeningen: Hans van Oudenaarden.
Gebaseerd op het boek van Willy van der Heide.

Illustraties: Mettes

De fans moesten er enige tijd op wachten, maar 27 september 2008 was het zover. Toen verscheen De Strijd om het Goudschip, het vierde deel uit de Bob Evers stripserie. Traditiegetrouw werd het nieuwe Bob Evers album officieel ten doop gehouden in stripwinkel de Boekenhalte in Zwolle. Maar in het weekend van 27 en 28 september waren de nieuwe delen al als voorproefje verkrijgbaar tijdens De Stripdagen  in Houten. Er bestaat tevens een genummerde uitgave van 50 gesigneerde luxe rode hardcovers en een tiental luxe blauwe hardcovers. Deze laatste zijn exclusief voor de schrijver, tekenaar, uitgever, etc.